True selfie

Godafton kära läsare!
Idag har jag först haft boendestöd, städat kaninbur, kattlåda och tagit hand on diskberget. Sen bar det av till sjukhuset för att kolla upp mina öron.. Igen... Dom har krånglat mer eller mindre i flera år nu. Dom kliar och jag får vaxproppar. Likaså denna gång var det en rejäl propp i vardera öra som kom ut. Sjukt mysigt när dom släpper ;) Jag vet att jag är lite störd.
Sen somna jag av lite hemma och så kom Erik hem tidigare så vi hämtade varsitt barn halv två. Dom har varit hemma hela veckan eftersom Linnea kräktes i måndags.
Och förra veckan hade dom ju sportlov så då var dom också hemma.
 
Kvällarna har jag mest ägnat åt att kolla på serien "True selfie" som visas på svtplay nu. 8 avsnitt om några norska ungdomar med blandad psykisk ohälsa. Jättebra och modigt tycker jag att dom vågar blotta sig själva så. Jag vill få bort tabut om psykisk ohälsa som är i samhället idag. Det borde inte vara så skambelagt som det är. Och jag iaf skäms ju nästan ihjäl av att berätta mina inre tankar men jag gör det ändå emellanåt. Det är så mycket vanligare än vad en tror.
 
Resten av tiden har jag målat med mina nya pennor. Jag har lite svårt att behärska dom med vatten än men jag ska kolla in några youtube-videos och se om jag inte kan få till det. Dom funkar ju prima utan vatten också.
Här är bilden jag målat iaf. Den har tagit rätt många dagar eftersom barnen varit hemma och jag lekt mycket och varit med dom också.
 
Vi lekte med bunchems idag. Jag hade beställt lite mer tillbehör från wish till det så det blev ännu roligare. Såhär fina blev våra figurer:
 
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Egentligen skulle jag behöva göra lite kort men det orkar jag inte. Och målningen vill jag ta en liten liten paus ifrån. Kanske Sims eller mer av den där serien. Jaja, det blir nog bra
Hej på er!
Till top