Snart jul!

Hej på er! 

Ibland får jag mina ryck ;)
Tänkte uppdatera er om läget som jag gått in på lite dom senaste uppdateringarna. Jag har fått två diagnoser. Bipolär och atypisk autism som är en mild form av autism. Det känns väldigt bra och jag tror jag får den hjälp jag behöver nu. Autismdiagnosen fick jag inte direkt den vanliga vägen. Jag gjorde ju en utredning på habiliteringen men psykologen där skyllde alla mina problem på den nyligen satta bipolära diagnosen. Det tyckte inte jag stämde. Autism och även adhd-drag var hon med på att jag hade även när jag var liten och då har oftast inte den bipolära sjukdomen debuterat ännu. Så det blev iallafall avslag på autism då. Istället så har jag haft en läkare nu några gånger, hör och häpna samma läkare flera gånger! Annars har dom bytts ut för varje gång. Den här läkaren såg iallafall mina autistiska drag och satte utan att tveka en autismdiagnos. Detta innebär för mig att jag förhoppningsvis kommer få lite ledsagning i framtiden vilket betyder jättemycket för mig nu eftersom jag typ helt isolerat mig sen jag blev att må dåligt. Det var nog allt jag hade att berätta om det nu. 

Och snart är det jul som sagt. Tjoho! Erik har slagit in julklappar hela kvällen igår och vi har en årets inslagning i år också men det får vänta tills julklappen är gedd. 
I år kommer vi byta julklappar alla vuxna också, i Eriks familj, för första gången på länge så det ska bli riktigt kul.


Idag då. Jag har först haft boendestöd på morgonen då vi lagade mat. Jag gjorde crêpes med kyckling och champinjon-stuvning. Det gick bra och gick att äta. 
Sen var jag med mitt andra boendestöd och tränade ett soft-pass på friskis. Vi brukar köra bas men det är ett julschema som gäller nu så det var flyttat.
Sen har jag bara lyssnat på ljudbok (twilight) och gjort ingenting idag
Just det ja. Tog blodprov imorse också så jag var uppe sjukt tidigt... ;) 

Nu ska jag sova så jag orkar upp imon. Då väntar ett nytt gympa-pass :)
Ha det bra! Och god jul om jag inte skriver nåt mer!

Till top