Påsken

Nej men gokväll! Nu har hon vaknat igen. Det blir ju lite sporadiskt med detta bloggande men ni verkar ha överseende? Har några trogna besökare varje dag så jag får nästan lite dåligt samvete att jag inte skrivit något nytt varje dag för dessa att läsa :p
Har så mycket för mig förutom att blogga. Det blir mycket pysslande och målande.
Nu har jag haft två riktigt köriga dagar igår och i förrgår. I onsdags hade jag boendestöd, utvecklingssamtal för Linnea, möte på stadshuset, möte på steget där jag går för att få sysselsättning, hjälpte mamma göra en ny skylt, sen direkt å gympa och sist men inte minst hade jag fyra stora maskiner tvätt jag tog tag i.
Så efter den dagen var jag lite slut. Dagen efter hade jag boendestöd som vanligt sen hämtade jag båda barnen, sen fick vi trevligt besök av Sandra och Josef, varav den ena mest sov ;) sen blev dom avbytta av andra syster med barn. Fullt ös, medvetslös typ men kul ändå. Idag har det varit rätt chill. Lite boendestöd på morgonen bara och så blodprov sen har jag inte gjort så mycket alls men är helt uppstressad över sommaren och dess planeringar. Vi har ringt runt en massa på morgonen för att passa in lite olika saker. Tre olika samtal blev det, och inte blev jag så mycket klokare på det. Allt kör fortfarande ihop sig så jag får möblera om lite i almanackan.
 
Angående steget så har jag gått fem gånger där nu och nu ska jag ut i praktik på KappAhl så på tisdag ska jag träffa handledaren och få prova lite kläder. Jag är livrädd men det ska nog gå bra...
 
Och så var det påsken då.
Påskharen kom tidigt till oss, redan på skärtorsdagen. Hen hade värpt två stora ägg med pyssel och lego i.
Så det pysslade vi med dagarna innan. I pyssellådan dom fick var det med som en kunde göra egna påskägg så dom pysslade ihop åt kusinerna på Eriks sida eftersom vi skulle dit på lördagen.
På långfredag kväll kom dom på att dom ville vara kycklingar och vad gör en inte för sina barn? Jo den här mamman tog med sig barnen till kupolen och köpte gula kläder nån timme innan vi skulle träffas i Mörtsjöbo hos svärmor och Pärla och Erik fick akutmåla dom :p
 
Även här hade haren värpt. Detta ägg var det godis i. Dom fick ett med godis i från grannen också
 
Nu ska jag börja avrunda för mina ögon håller på att slutas för att jag är så trött.
Ha det bra!
Till top