Smärtan bakom

Hej hopp!
Long time no see...
Känns som att jag börjar alla blogginlägg lika 😅
Förra veckan var jag inte hemma många dagar. Först var jag på Gästis från onsdag till fredag och på fredag eftermiddag bar det iväg upp till Norrland för att överraska svägerskan med en babyshower. Och hon blev verkligen överraskad 😃 Så kul var det!
Fast veckan har även varit kantad av en hel del ångest tyvärr. Har varit upp och ner i snabba turer och många atarax har det gått åt. Jag har klarat mig fint utan dom i flera månader innan detta. Lite trist när det går tillbaka och allt svartnar. Orkar inte med sånt. Vill bara att allt ska bli bra. Bli normalt. Ha ett jobb och även orka med allt runtikring. Barn, familj, städning, träning, vänner m.m. m.m. Just nu känner jag mig helt oduglig.
Det kanske inte märks. Jag visar inte så ofta utåt hur jag känner om det inte kommer upp. Och då svämmar det tyvärr lätt över. Det är mycket smärta bakom och det känns bättre att skratta och dölja det. Det är så jag gjort hela livet. Masken på...
 
Men nu tar jag nya tag igen. Vi ska ha en SIP (samordnad individuell plan) i slutet av månaden där biståndshandläggaren, sjuksköterskan, jag och eventuellt nån kurator, ska träffas och prata igenom hur jag kan komma vidare. Hatar att det känns som att jag sitter fast och jag kommer ingenstans. Det måste ju kunna gå framåt på något vis?
Dom enda alternativ som lagts fram hittills är 100% sjukskriven eller 100% arbetssökande och i det valet så har jag ju egentligen inget val. Jag kan inte ta ett jobb på 100%. Det går bara inte. Jag kommer braka ner i det djupaste och svartaste hålet som finns. Men jag vill inte vara sjukskriven hela livet heller! Det är inte heller något alternativ. Fan jag vet inte vad jag ska göra 😟 Hoppas vi kan komma fram till en lösning för såhär vill jag bara inte ha det.
 
 
Nåja, jul och nyår har iaf varit fantastiskt. Barnen har varit exemplariska (well, den mesta av tiden 😜)
Dom har verkat så tacksamma, glada och nöjda över hela julen och allt. Skönt att dom fått vara hemma från fritids den mesta av tiden också.
 
Tre små nissar som delar ut paket
Det blev tre jular i år. En i Vansbro, en i Åselby och en i Fagerbacken.
 
Barnen har fått prova på att åka slalom för första gången i deras liv, under jullovet också. Dom var jätteduktiga. Åkte knappliften själv och swishade ner för backen utan större problem. Nu är vi ute efter en till utrustning så att båda kan åka samtidigt.
 
Imorgon kanske det blir första snowboard-turen i år för mig också. Det vore ju kul men vet inte om orken räcker. Det tar på krafterna att inte må bra och så ska jag jobba imorgon och så har jag en långpromenad inbokad.
 
Nu ska jag försöka runda av den här dagen och se om jag kan komma i säng i tid. Vore fantastiskt och välbehövligt.
Såklart tog det skitlång tid att fixa bilder så nu har klockan sprungit iväg iaf. Ja jag försökte ju iallafall.
Lägger ett till litet inlägg som dyker upp om någon dag.
Ha det bäst alla!!
Till top