Första gången på slalomskidor

Gokväll på er! Lång händelserik dag här!
Först åkte jag till Romme alpin klockan 10 och tog några åk själv och sen kom Helena, Simon och Algot och mötte upp. Vi grillade lite korv och sen åkte vi massor hela dagen. Dom sista åken lånbyttes jag och Helena utrustning. Hon fick alltså åka bräda och jag ställde mig för första gången i mitt liv på ett par slalomskidor. Det gick över förväntan. Stod på benen hela tiden till skillnad från vissa andra. ;)
Sen kom andra systern och körde in i mig så fick heja lite på henne också.
När dom stängt åkte vi hem till mamma och fick lite gofika där. När jag skulle åka hem så starta inte min bil så blev strandad där tills mamma skulle åka till jobbet. Curt försökte allt med min bil men utan resultat men när vi skulle åka så provade jag en sista gång och då funkade den hux flux igen. Så nu vet jag inte vad som är fel och får väl se om den startar imorgon när Erik ska till jobbet.
 
Här stylar jag runt lite på brädan. Har tränat på svängarna lite så nu går det bättre. Ankarliften klararde jag dock inte att kliva av. Ramla båda gångerna jag försökte :p
 
 Nu måste jag gå och duscha. Känner mig riktigt slibbig :p Och håret blir ju inte direkt snyggt när en haft hjälm på sig en hel dag ^^
Ha det bra!
Till top