Idre

Hej på er!
Sitter här och försöker ladda inför festivalen i helgen med lite musik. Har inte alls mått bra dom senaste dagarna och mest haft ångest och sovit. Igår sov jag middag 2,5 timmar och gick och la mig innan barnen. Det vill säga innan 8 någon gång och sov till 9:30 imorse. Sovit middag två gånger idag också. Men nu är jag lite piggare. Erik är och köper godis så jag håller mig vaken ;)
 
Tänkte lägga upp lite bilder från Idre. Jag och Gabriel var ju där med systrarna och deras barn.
Vi kom fram sent på fredagen förrförra helgen så då eldade vi lite bara och sen sov.
Lördagen besteg vi Nipfjället i vanlig ordning.
 
Gabriel och Nipgubben
 
 
På söndagen rengade det så då åkte vi upp till Idre Fjäll och passade på att ta en innebadsdag.
 
 
Såg några renisar på vägen hem till stugan
 
Tog en promenad på eftermiddagen när det slutat regna
 
Måndagen ägnades åt att utforska mer på Idre fjäll. Lekte i lekparken, klättrade i låghöjdsbanan och gick uppför en slalombacke där det fanns en hel flock med renar. Dagen avslutades med minigolf.
 
Dagarna avslutades med korvgrillning. Riktigt mysigt tyckte Gabriel <3
 
På tisdagen städade vi ur, packade och åkte hem. På vägen stannade vi vid Njupeskär.
 
Sen stannade vi även i Mora 4(!) gånger bland annat. Först i jakt på en lekpark, hittade den inte och inga bra parkeringar så vi åkte vidare, kom till ett utegym nere vid vattnet så vi tänkte att barnen kunde få busa av sig lite där istället. När vi åkt därifrån, efter typ 5 minuter, kom vi till en jättestor och fin lekpark så vi stannade där också. Och sen stannade vi en sista gång för att käka middag på max. Behöver jag säga att det tog några timmar att ta sig hem? 😅 Vi var hem vid 22. Vet inte riktigt när vi åkte men planen var kl 10 men med tanke på att jag sov till 9 och vi gjorde massa annat än att städa och packa så kom vi inte iväg förräns långt senare.
 
Så det var vår Idre-resa. Får se om jag orkar göra ett inlägg om Furuvik också, där jag och barnen var i måndags med "mormor, mostrar och kusiner"
 
Nu får det nog bli sängen snart. Har en fullspäckad dag imorgon. Först kommer boendestödet 8-10 och sen ska jag lämna Linnea på dagis. 14-18 har jag tvättid och 18:30 börjar festivalandet med Alphaville :D Och däremellan nånstans ska vi försöka få tag på festivalband också..
 
Till top