Pang pang!

Hej hopp!

Igår kväll var det festival salut härnere vid älven. Det är en tillställning där en orkester spelar och så har dom lite drill- nummer emellan och i slutet skjuter dom fyrverkerier i takt med musiken.
Det var meningen att vi skulle gå hela familjen men Gabriel tycker det är lite läskigt med fyrverkerierna så jag fick gå själv med Linnea som såg framemot fyrverkerierna så mycket! När vi kom dit fick vi en bra plats i slänten där vi såg jättebra men det blev tungt att sitta för lilla fröken skulle prompt sitta i knät... 
Vi satt där och kollade på orkestern och Linnea tyckte nog det börja bli lite långtråkigt efter ett tag. Hon gillade dock drillflickorna. När det nästan var dags för slutetappen så somnar hon i mitt knä och blir ännu tyngre. Så började fyrverkerierna och jag försökte verkligen väcka henne men det var helt omöjligt! Jag tänkte att shit, jag kommer få lov att be Erik komma och bära hem henne. Nåja jag njöt iallafall av fyrverkerierna så gott det gick i den obekväma ställningen jag satt i. Helt magiskt ändå!
När det var dags att gå fick jag äntligen henne att stå på benen. På vägen hem undrade hon varför vi gick hem innan fyrverkerierna hade börjat.. jadu skruttan.

Imon är det dags för mig att visa mina kunskaper i köket igen. Jag ska göra mozzarellagratinerad pasta. Mitt största problem med matlagning är att jag tar sån tid på mig. Står det en halvtimme i receptet så tar det minst en timme för mig, så jag blir stressad mot slutet eftersom mitt boendestöd som hjälper mig bara är här 2 timmar och då har vi pratat och diskat och sånt en timme innan själva matlagningen. 

Idag har jag inte gjort så mycket. Syster var här och spelade lite Yatzy (Jag vann såklart) och så blev barnen sugna så blev en match mot dom också. Där vann Gabriel.
Och så har jag målat lite och sovit middag såklart. Omöjligt att hålla sig vaken en hel dag verkar det som. 

Vad har ni haft för er det senaste?

Till top