Gran Canaria

Hej hopp!
Var ett tag sen. Jag kommer till det.
Jag har varit på Gran Canaria iaf. Det var så himla skönt. Vi hade 20-24 grader och strålande sol mestadels av veckan. I början var det lite molnigt men fortfarande varmt.
Vi började med att inspektera hotellrummet. Jag tyckte det var jättefint men säkert inte 5-stjärnigt.
Vi bodde på Monte Feliz i det lilla centrumet Bahia Feliz.
 
Jag älskar kontrasten mellan den karga miljön och alla färgglada blommor
 
Och såhär såg poolområdet ut
 
Och här är vägen ner till havet
 
Första trippen vi gjorde gick till Puerto de Mogan där det var stormarknad. Färden dit tog vi med en galen lokalbuss som körde helt galet! Vägen gick genom bergen och det var smala vägar och i kurvorna runt bergsväggarna fick han lov att tuta för att bilarna skulle uppmärksamma att vi kom och att vi tog upp hela vägbanan. Men chauffören verkade helt chill och van vid denna körning medans resten av bussen hisnade då och då.
 
Playa de Mogan var en härlig sandstrand.
 
Efter marknaden och havsvadningen gick vi en långpromenad runt kajen och hittade till slut på den gula ubåten "Yellow shark" som vi tog en tur med.
 
Vi såg flera vrak på havets botten och massa fiskar
 
 
Den här bilden summerar vårat mat och dryckesintag ganska bra. Öl och ägg varje dag ^^
 
Den 23de april tog vi bussen till Faro de Maspalomas som jag skulle gissa betyder Fyren på Maspalomas. Därifrån tog vi en lång promenad längs vattenbrynet ända till Playa del Ingles. Förbi både nudist och gaystränder och igenom en öken. Vi stannade och snorklade och tog lite undervattenskort som gick sådär. En flöt ju upp på en gång för att vattnet var så salt
 
Den 24de hann vi med två saker. Dels delfinsafari. Jag älskar verkligen dessa djur! Det är något speciellt med dom.
 
Vi seglade förbi en piratbåt
 
Svåra att fånga på kort
 
Nästa tripp samma dag gick till Las Palmas. En måste ju besöka huvudstaden när den är så nära. Där virra vi in oss rejält i gyttret och höll på att inte hitta ut så gpsen åkte fram. Inte hitta vi något köpcentra heller :p
 
En liten ödla var det mest exotiska djur vi såg på hela tiden. Eller ja, delfinerna hittade vi ju också på och några äckliga kackerlackor sprang vi på dom senare dagarna som drog ner helheten av semestern en hel del. Jag har grym fobi för såna djur så en natt kunde jag inte sova för det kändes som att det kröp på mig hela tiden och kunde inte sluta tänka på dom. Till slut gick jag upp och tryckte i mig 3 25mg atarax fast jag druckit. Det pirrade i ansiktet en stund men till slut somnade jag iaf.
 
Sista dagen åkte vi till ännu en stormarknad fast i Arguineguin den här gången. Där hittade jag massor av kläder och andra saker.
 
Sen var det dags för en hel dags resande. Först med buss till flygplatsen, sen flyg hem i solnedgången, sen minibuss till parkeringen sen hem sista biten från Arlanda till Borlänge i bil.
 
Så det var min resa och en miljon bilder typ :p
Sen jag kommit hem har jag mest mått skit tyvärr. Mycket ångest och noll lust till någonting. Jag tror att det börjar släppa dock. Det är därför det här inlägget har dragit ut på tiden.
 
Igår firade vi valborg hemma hos svägerska med familj och "farfar" med fru och en till svägerska med familj var också där. Vi grillade och åt gott men inte ens det hjälpte upp mitt humör särskilt mycket. Blev kaos inombords när jag kom hem och barnen lagt sig.
 
Nu ska jag vräka i mig lite mer av mitt godis som jag köpt i taxfreen. Över 2 kg godis har jag att frossa i. :x
Så får vi se om lusten till att göra något kommer tillbaka snart. Ska träffa sjuksköterskan imon iaf.
Till top