Hönan Agda hälsar Glad påsk!! (...i tid...)

Hej hopp!
För en gångs skull är jag i god tid med påskpynt och påskkorten är skickade :) Men inte för att det hade blivit så om det inte vore för att jag är såååå förvirrad ^^ Var helt bombsäker på att skärtorsdagen var nu i torsdags så i måndags stressade jag ut för att hitta ett ris och pyntet flög upp i all hast som vanligt. Påskkorten åkte jag med till brevlådan som töms senast i hela Borlänge för att dom skulle hinna fram "i tid".
Så höll det på ända tills jag säger till Erik att ja nu måste vi nog börja planera påskdesserten som fallit på vår lott för i övermorgon är det ju dags (dialogen ägde rum i onsdags)
Jaha säger han, men är inte påsk nästa vecka???? Nääää säger jag, bombsäker på min sak och van med att även Erik kan vara lite förvirrad ibland. Slutade med att almanackan åkte fram och jag får saken bevisad för mig.
SÅ detta år är jag i TID!!! :D:D:D

Hönan Agda har Erik ritat upp så att jag fick en bra mall att jobba efter. Bra att ha en karl som är bra på att rita när man själv inte behärskar den konsten. Vi kompletterar varandra!! :)


Det spretigaste riset jag kunde hitta och första bästa kruka från Åhlens. Gabriel har valt färger från utbudet jag hade hemma och bestämt vart fjädrarna ska sitta.


Kycklingarna har jag pärlat på pärlplatta och en stor del av dom får barnen i släkten. Josef har valt sina, Algot och mormor får sina på skärtorsdag om dom är snälla. Ja mormor är det största barnet!

Det är inte det snyggaste påskriset mina ögon skådat men så blir får det bli ^^

Nu ska jag gå och se om inte min lilla sjusovare vill vakna och äta lite lunch. Sötaste sömntutan ♥
Hej så länge!!
Till top