Barnmorskebesök

Hej hopp!
Hoppas ni har en trevlig kväll. Det har jag! Förutom att jag har saker att göra som jag inte gör och bara tänker på dom utan att göra något åt dom. Herregud... Jaja, sån är jag.

Idag har jag varit hos min favoritbarnmorska för andra gången denna gång. Jag lämnade Pajen och Pinen hemma och tog med mig mamma istället. Dom andra var så sjuka så vill inte riskera att smitta ner några knoddisar.
Dessutom kan det ju vara kul för "mormor" att se hur det går till nuförtiden på MVC :)

Vi pratade lite om förra gången och att jag ju mådde dåligt efteråt (ledsen-dåligt) och om jag var rädd för att det skulle hända igen. Och det är klart jag är.. Det var inte alls roligt.

Så fick vi, både jag och mamma, lyssna på hjärtljuden. Annika bekräftade att det är en livlig prick därinne, precis som jag misstänkt och som dom sa när vi var på ultraljudet. Hon ville ju inte ligga still ens för ett litet foto och det enda kortet som blev bra var ju det på fötterna ^^

Så tog hon blodtryck och stick i fingret och så fick jag väga mig. Tog av mig skorna och vägde mig igen. Funderade vad jag mer kunde plocka av mig, men nöjde mig tillslut med vad som var ^^ Har tröstätit lite nu när jag kom hem så det känns bättre ;)

Min trötthet beror antagligen på lite lågt blodtryck så jag ska salta maten mer. Jag trodde ju inte att dom rekommenderade mer salt. Jag tycker man alltid hör att man inte ska äta för mycket salt. Men men, mer strips åt Millis :D Eller salta ägg kanske är ett bättre alternativ!?

Men nu ska jag nog ta tag i det där ni vet :) "Ingrid" hälsar med en spark!
#1 - - Sanna:

Haha, vad söt du är! Känner igen mig med tröstätningsfenomenet ;)



Skönt att du fick prata om förra förlossningen och tiden efter. Jag är övertygad om att det blir bättre den här gången <3

Till top