Plugg

Ja när jag inte skriver så ofta så borde ni veta vad jag gör istället vid det här laget. Just det. Plugg!
Efter man har gjort ett prov (hade matteprov i torsdags) så brukar det alltid vara lugnt några dagar men så var inte fallet den här gången... Började ju om på ny kula med engelskan i måndags fast fick inte nya böcker förräns idag (tredje uppsättningen!) så nu är det plugg plugg plugg som gäller för att komma ikapp den här veckan. Hoppas att syster kommer snart så jag får en liten paus iaf och något annat att tänka på.

Matteprovet igår då. Gick ju sådär måste jag säga. Läraren ville prova att lägga upp det på ett annat sätt den här gången så först hade vi grundläggande G-delen av provet på lektionstid och sen VG-MVG-delen i jussirummet där man gör dom flesta prov. Detta betydde att man skulle få mer tid på sig och att man inte skulle få tidsbrist när man satt med dom få och kluriga Mvg frågorna men det blev helt tvärtom tyckte jag. På G-delen så hann jag inte göra klart innan lektionen var slut och när man kom ner i Jussirummet och skulle göra dom svårare frågorna var jag trött och kände mig nedslagen av att jag inte hunnit göra klart det första. De svårare frågorna kändes även mycket svårare än dom brukar och var många fler. Jag satt och försökte med några i en timme ungefär och när jag inte fick till det riktigt gav jag upp och gick hem. Och nu har jag ångest över att jag inte försökte mer och knappt kollade på resten av frågorna. Äh får se hur det går. Jag är nog glad om jag får G denna gång. Bättre lycka nästa gång..

Och vilken novell! Allt för att slippa plugga verkar det som :p

Slutligen en väldigt passande bild:
Till top