Brumme-Lisa

Godkväller!

Måste bara få beklaga mig lite :p Min bil är så himlans dum :(
Jag är helt kär i den i vanliga fall, när den beter sig som den ska! Då är den liten och nätt, har en kalasglad färg, från 0-50 på ingen tid alls (efter 50 går det lite segare ;)), går att starta på tvåan och superenkel att fickparkera m.m m.m! Ja helt tokkär är jag i den.
Men nu är den bra bråkig.

Det är nämligen så att vi var helt övertygade om att det skulle bli vår här för några veckor sen och det var jättevarmt och det bildades en stor pöl med vatten av all smält snö på min parkeringsplats. Det var bara det att pölen frös till och blev till ett tjockt lager is. Runt däcken! :s
Så nu kan man säga att stackars Brumme-Lisa sitter fast en aning... Försökte backa ut henne idag men icke. Inte en millimeter kom vi. Stängde av, försökte ratta hjulen lite och POFF så låser sig ratten! Försöker starta henne igen men det går inte ens att vrida på nyckeln!!
Det är såna här gånger man önskar man var aningen mer teknisk.. :p

Jaja, blir bussen till BVC imon. Kul! :p
#1 - - Anonym:

Häll på en hink varmt vatten vid varje hjul så lossnar nog brumme:)

#2 - - Millis:

Smart där! ^^

#3 - - Sanna:

Hon är verkligen uppiggande att se på :)

Hoppas att du får hjälp med henne snart!

#4 - - Anonym:

Rattlås... Hört talas om det? ;)

#5 - - Millis:

Rattlås? Är inte det det man kan sätta i bilen så att ingen kan stjäla den. Visste inte att det var så att den låste allt bara för att man råka ruckla på hjulen :(

Till top